Herhangi bir izleme sisteminin temel özelliklerinden biri, beklenmedik bir şey olduğunda kullanıcılarına bildirim gönderme yeteneğidir. Örnek olarak e-posta bildirimleri için kullanılan bir ortam oluşturmaya bakalım.
E-posta bildirimlerini ayarlayarak, belirli koşullar karşılandığında doğrudan e-posta adresinize uyarılar alabilir, böylece herhangi bir soruna hızlı bir şekilde yanıt verebilirsiniz.
Bildirim yöntemleri oluşturma
Zabbix sunucunuzun web arayüzüne gidin.
Yönetim'e gidin; Medya Türleri.
Oluşturulan varsayılan medya türüne tıklayın; veya "Medya türü oluştur".
Ad alanını medya türünüz için açıklayıcı bir adla doldurun, örneğin "E-posta bildirimi".
Tür olarak "E-posta "yı seçin.
"SMTP sunucusu" ve "SMTP helo" alanlarını posta sunucunuzla ilgili bilgilerle doldurun.
"SMTP e-posta adresi" alanını bildirim göndermek için kullanmak istediğiniz e-posta adresiyle doldurun.
Posta sunucunuz kimlik doğrulaması gerektiriyorsa, "SMTP kimlik doğrulaması" bölümünü uygun kimlik bilgileriyle doldurun.
"Bağlantı güvenliği" bölümünü posta sunucunuzun ayarlarıyla doldurun.
Yeni bir bildirim yöntemi oluşturmak için "Ekle "ye tıklayın.
Kullanıcıları ayarlama
Artık e-posta için medya türünüzü oluşturduğunuza göre, bunu Zabbix kullanıcılarınız için yapılandırabilirsiniz:
Yönetim'e gidin; Kullanıcılar.
E-posta bildirimlerini ayarlamak istediğiniz kullanıcıya tıklayın.
"Bildirim yöntemleri" sekmesine tıklayın.
Yeni bir yöntem eklemek için "Ekle "ye tıklayın.
Yeni oluşturulmuş bir bildirim türü seçin.
"Gönderilecek" alanını bildirim almak istediğiniz e-posta adresi ile doldurun.
Belirli tetikleyiciler veya olaylar için bildirim almak istiyorsanız, "Etkin" altındaki uygun seçenekleri seçin.
Şimdi medya listesinin sağındaki "test" düğmesine basarak her şeyin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edebiliriz. Eğer "bildirim başarılı" yazıyorsa her şey yolunda demektir.
Sonuç
Bir uyarı türünün nasıl ayarlanacağını öğrendik - herhangi bir sorun durumunda bildirim göndermek için bir e-posta.